سفارش تبلیغ
صبا ویژن

رفع غبغب

از نظر علمی،  غبغب در واقع چربی زیر ذهنی نامیده می شود. فضای زیر ذهنی ناحیه بین صورت و گردن است - درست زیر چانه و بالای وسط گردن. چربی اضافی در آن ناحیه همان چیزی است که ما به آن غبغب می گوییم. اکثر مردم بر این باورند که چانه دوتایی به دلیل افزایش وزن یا زمانی که فرد اضافه وزن دارد به وجود می آید. در حالی که این ممکن است برای برخی صادق باشد، برخی دیگر که اضافه وزن ندارند همچنان می توانند غبغب داشته باشند. این می تواند به دلیل ژنتیک یا حتی شل شدن پوست به دلیل افزایش سن باشد.

درمان زیبایی غبغب


1) لیپوسکلپچر

نه، این لیپوساکشن نیست، که در آن سلول‌های چربی از ناحیه مورد نظر "وکیوم" می‌شوند. لیپواسکالپچر روش دقیق تری است. لیپواسکالپچر با برداشتن چربی و احتمالاً جابجایی آن، شکل چانه را به ظاهر مطلوب‌تری تغییر می‌دهد. این روش بیشتر برای کسانی که اضافه وزن داشتند و به اندازه کافی برای جراحی از دست داده بودند و کسانی که به طور ژنتیکی چانه دوتایی دارند انجام می شود. این روش برای افرادی که در نتیجه افزایش سن پوست شل دارند توصیه نمی شود.

2) ساب منتوپلاستی

اگر به خاطر داشته باشید، فضایی که غبغب در آن قرار دارد، فضای زیر ذهنی نامیده می شود. ریشه کلمه "-plasty" به معنای "قالب کردن یا شکل دادن به روش جراحی" است. دو و دو را کنار هم قرار دهید و به "قالب گیری جراحی یا شکل گیری فضایی که چانه دوتایی در آن قرار دارد" می رسید. در ساب منتوپلاستی، جراح برش‌های کوچکی در نواحی چربی ایجاد می‌کند و از لیپوساکشن برای برداشتن چربی استفاده می‌کند و در نتیجه پوست و ماهیچه‌ها را سفت می‌کند.

3) مزوتراپی 

 به روشی بسیار محبوب برای خلاص شدن از رفع غبغب تبدیل شده است. مزوتراپی روشی است که در آن دارویی متشکل از مواد حل کننده چربی به ناحیه چانه/گردن تزریق می شود. اسید دئوکسی کولیک، معروف به کیبلا، دارویی است که در این روش استفاده می شود و حداقل 20 بار در طول یک دوره درمان تزریق می شود. به طور کلی، یک فرد می تواند تا 6 درمان، یک ماه در میان داشته باشد. نتایج  معمولاً در حدود 4 تا 6 هفته قابل مشاهده است. چیزی که آن را به یک انتخاب محبوب تبدیل می کند این واقعیت ساده است که وقتی اسید دئوکسی کولیک سلول های چربی را از بین می برد، دیگر نمی توانند سلول های جدید را در آن ناحیه ذخیره کنند. هنگامی که درمان را کامل کردید، برای زندگی آماده می شوید.

سایر درمان ها


1) کرم های سفت کننده

بسیاری از افراد از کرم های سفت کننده به عنوان بخشی از مراسم صبحگاهی خود استفاده می کنند. این کرم‌های دارویی می‌توانند ظاهری سفت‌تر به پوست بدهند. متأسفانه این کرم ها بسیار موقتی هستند و ممکن است فقط چند ساعت دوام بیاورند. بنابراین، آنها نیاز به برنامه های متعدد در طول روز دارند. با این حال مراقب باشید. مصرف بیش از حد این کرم ها می تواند باعث نازک شدن پوست شود یا به مرور زمان اثر کمتری داشته باشد.

2) تمرینات چانه

برای کسانی که به دلیل وزن چانه دوتایی دارند، ممکن است بتوانید چندین بار در روز چندین تمرین انجام دهید تا چربی را کم کنید. برای خواندن تمریناتی که ممکن است برای شما مفید باشد، این مقاله را بررسی کنید.

3) تغذیه سالم و ورزش

چه به طور خاص چانه دوتایی را هدف قرار دهید یا نه، اگر شروع به مراقبت از کل بدن خود نکنید، واقعاً مهم نیست. اصلاح رژیم غذایی و وارد کردن ورزش به برنامه روزانه می تواند به کاهش وزن کمک کند. حتی ممکن است متوجه شوید که چانه دوتایی شروع به ناپدید شدن خود به خود می کند.

در هر مسیری که تصمیم بگیرید، کارشناسان ما در گروه پوست می توانند به شما کمک کنند تا از شر چانه دوتایی خلاص شوید. اگر در سینسیناتی یا مناطق اطراف آن هستید، همین امروز با ما تماس بگیرید!