سفارش تبلیغ
صبا ویژن

لیزر موهای زائد معجزه زیبایی یا عامل سرطان ؟

لیزر موهای زائد می‌تواند راهی عالی برای از بین بردن دائمی موهای زائد باشد، اما اگر اطلاعات زیادی در مورد لیزر ندارید، ممکن است نگران خطرات احتمالی آن باشید. یک سوالی که بسیاری از مردم در مورد لیزر موهای زائد دارند این است که آیا لیزر موهای زائد سرطان زاست؟ 

به طور کلی ایمن است

اگر از روشهای سنتی حذف موهای زائد مانند اصلاح کردن خسته شده اید ، ممکن است به لیزر موهای زائد علاقه مند باشید. درمان های لیزری مو که توسط متخصص پوست یا سایر متخصصان واجد شرایط و آموزش دیده ارائه شده است ، مانع رشد فولیکول ها در رشد موهای جدید می شود. برای اکثر افراد ، لیزر موهای زائد بی خطر است. این روش همچنین با هیچ عارضه جانبی طولانی مدت مرتبط نیست.

با این حال ، بحث در مورد عوارض جانبی لیزر موهای زائد فراوان است. اگرچه ممکن است عوارض جانبی موقتی و جزئی بعد از عمل رخ دهد ، اما سایر عوارض نادر است. فراتر از آن ، هرگونه ادعایی در مورد ارتباط با سلامت طولانی مدت شما بی اساس است.عوارض جانبی جزئی شایع است
لیزر موهای زائد با استفاده از لیزرهای کوچک و با حرارت بالا عمل می کند. لیزر ممکن است بلافاصله پس از عمل عوارض جانبی موقت ایجاد کند. تحریک پوست و تغییرات رنگدانه شایع ترین عوارض جانبی است.

 

قرمزی و سوزش


برداشتن مو با لیزر می تواند باعث تحریک موقت شود. همچنین ممکن است در ناحیه تحت درمان قرمزی و تورم کمی مشاهده کنید. با این حال ، این اثرات جزئی هستند. آنها اغلب همان تأثیراتی هستند که ممکن است بعد از انواع دیگر موهای زائد مانند اپیلاسیون متوجه آنها شوید.

متخصص پوست ممکن است قبل از عمل از بی حسی موضعی استفاده کند تا این عوارض را به حداقل برساند.

سوزش کلی باید ظرف چند ساعت پس از عمل از بین برود. سعی کنید از کیسه های یخ برای کاهش تورم و هرگونه درد استفاده کنید. در صورت مشاهده علائم فراتر از تحریک جزئی یا تشدید عوارض جانبی ، باید با پزشک خود تماس بگیرید.

 

تغییر رنگدانه
پس از درمان با لیزر ، ممکن است متوجه پوست کمی تیره تر یا روشن تر شوید. اگر پوست روشن دارید ، احتمال دارد نقاط تیره تری از لیزر موهای زائد داشته باشید. برعکس در مورد افرادی که پوست تیره دارند ، ممکن است لکه های روشن تری از این روش داشته باشند. با این حال ، مانند تحریک پوست ، این تغییرات موقتی هستند و معمولاً جای نگرانی ندارند.

 

آیا می توان از لیزر موهای زائد در دوران بارداری استفاده کرد؟
این روش در دوران بارداری توصیه نمی شود. این در درجه اول به این دلیل است که هیچ مطالعه انسانی ایمنی درمان لیزر مو در دوران بارداری را اثبات نکرده است.

ممکن است برای موهای زائد که در دوران بارداری رشد کرده اند ، لیزر موهای زائد را بخواهید. مناطق متداول افزایش مو شامل سینه و معده است. با این حال ، در بیشتر موارد ، این موها به خودی خود می ریزند ، بنابراین اگر تا پایان حاملگی منتظر بمانید ، ممکن است نیازی به هیچ گونه درمان پزشکی نداشته باشید.

اگر باردار هستید و به دنبال لیزر موهای زائد هستید ، منتظر بمانید تا بعد از زایمان. احتمالاً پزشک توصیه می کند که چند هفته منتظر بمانید تا ایمن باشید.